Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


فایل صوتی درباره مهارت یادگیری کریستالی – ماجرای دروغ و فریب


دانلود فایل صوتی درباره یادگیری کریستالی - با موضوع دروغ و فریب در فنون مذاکره

در فایلهای صوتی قبلی درباره هنر یادگیری (فایل اول، فایل دوم، فایل سوم، فایل چهارم، فایل پنجم) راجع به مدل ذهنی مناسب برای یادگیری و همینطور برخی تکنیکهای قابل استفاده برای یادگیری بهتر صحبت کردیم. این فایل صوتی چهل دقیقه‌ای رادیو متمم، صرفاً روی یک موضوع متمرکز هستیم: دروغ و فریب در مذاکره.

در سلسله درس‌های فنون مذاکره در متمم، قبلاً در مورد پل اکمن و علائم چهره صحبت کرده‌ایم. در مورد دنیل پینک و کتاب او تحت عنوان ذهن کامل نو هم صحبت کرده‌ایم. بنابراین اصل ماجرا چندان جدید نیست. مطالبی است که در کلاسهای فنون مذاکره هم گفته شده است. آنچه در این فایل صوتی مهم است روندی است که در یادگیری کریستالی شکل می‌گیرد و بی توجهی به آن، می‌تواند اثربخشی یادگیری ما را کاهش داده یا اساساً یادگیری را به رویدادی زیان بخش تبدیل کنند.

امیدواریم فرصت کنید و به سوالی که در انتهای بحث هم مطرح شده است در همینجا پاسخ بدهید.


این فایل صوتی رامی‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

لینک دانلود فایل صوتی رادیو متمم درباره یادگیری کریستالی و دروغ و فریب در مذاکره (قسمت ششم)

سایر فایل‌های مربوط به رادیو متمم را می‌توانید از محل آرشیو رادیو متمم دانلود کنید.

تمرین:

در چه موردی، یادگیری کریستالی را تجربه کرده اید. آیا میتوانید آن را برای بقیه دوستان متمم هم توضیح دهید؟

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مهارت یادگیری به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مهارت یادگیری
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۷۶۴ نظر برای فایل صوتی درباره مهارت یادگیری کریستالی – ماجرای دروغ و فریب

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شهرزاد

    ضمن تشکر از این فایل خیلی خوب ... حالا که دقت می کنم می بینم بدون اینکه نام خاصی مانند همین نام جالب "یادگیری کریستالی" رو در نظر داشته باشم، در بیشتر موارد به همین شکل، به دنبال یادگیری بودم و واقعا هم لذتبخش است و الان با شنیدن این فایل بیشتر به این موضوع علاقمند شدم.
    حال، مثلا یک نمونه یادگیری کریستالی برای من میتونه این باشه: (سعی میکنم خلاصه کنم)
    نام کتاب "در جستجوی معنا" را شنیده ام. .. در مورد تم و موضوع کتاب تحقیق می کنم. در گوگل سرچ می کنم و در ویکی پدیا و سایت های خارجی و ایرانی در مورد آن می خوانم. به عنوان نمونه: "روایت تجربیات "ویکتور فرانکل" در دوران فاجعه‌باری است که به عنوان یک یهودی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی حضور داشت و در خلال آن، او به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سخت‌ترین شرایط می‌پردازد."
    سعی می کنم با سرچ و جستجو، بیشتر در مورد آن دوران و اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، اطلاعات به دست بیاورم و شرایط آن زمان را تا جایی که امکان دارد درک کنم.
    حالا می خواهم در مورد نویسنده یعنی "ویکتور فرانکل" بیشتر بدانم. در مورد او در گوگل سرچ می کنم.
    ویکتور فرانکل (۱۹۹۷-۱۹۰۵)، روان‌پزشک، عصب‌شناس و پدیدآورندهٔ لوگوتراپی است.
    اولین بار است که "لوگوتراپی" را می شنوم. سعی می کنم ببینم چیست؟ در گوگل سرچ و تحقیق می کنم.
    "معنادرمانی که به آن لوگوتراپی نیز گفته می‌شود مکتب روان‌شناسی است که ویکتور فرانکل بنیان‌گذاشت. خاستگاه لغوی معنادرمانی یا لوگوتراپی به واژه یونانی لوگوس باز می‌گردد. لوگوس به معنای واژه یا کلمه، ارادهٔ پروردگار یا معناست. اما رساترین معادل آن معنا می‌باشد (logo=meaning). بر این اساس و بنا به گفتهٔ ویکتور فرانکل معنادرمانی عبارت است از: «درمان از رهگذر معنا یا شفابخشی از رهگذر معنا» یا «روان درمانی متمرکز بر معنا»..."
    به یاد می آورم که قبلا در مورد این کتاب و این نویسنده، در فیلم قدرت بینش یا The power of vision شنیده بودم و اینکه "ژول باکر" که تهیه کننده ی این فیلم تاثیر گذار است و از بینش مثبت به آینده می گوید، به طرز زیبایی این کتاب را معرفی کرد. دوباره فیلم را نگاه می کنم. و باز می شنوم که زول باکر در این زمینه می گوید: "در جنگ جهاني دوم، بسياري از يهوديان و لهستاني‌ها و روس‌ها و كولي‌ها در اردوگاه‌هاي آلماني كشته شدند. سومين محققي كه بر افكار و زندگي من تأثير گذاشت، توي همين اردوگاه‌هاي مخوف به يافته‌هايش دست پيدا كرد. او ويكتور فرانكلِ روانكاو بود و در وين زندگي مي‌كرد. با آغاز جنگ جهاني، نازي‌ها او را همراه خيلي‌هاي ديگر به اين اردوگاه‌ها آوردند و شكنجه كردند. فرانكل خودش مي‌گويد كه وقتي به اردوگاه رسيد، سه هدف براي خودش تعيين كرد: اول، زنده ماندن؛ دوم، استفاده از مهارت پزشكي براي كمك به بيماران و مجروحان؛ و سوم، تلاش براي آموختن. ... فرانكل نوشت: اين ويژگي انسان است كه فقط با اميد به آينده مي‌تواند زنده بماند و اين تنها راه نجات اوست در دشوارترين لحظات زندگي."
    دوباره علاقمند می شوم که درباره معنی بخشیدن به زندگی خود و دیگران، بیشتر و بیشتر تحقیق کنم و بیشتر بدانم و به کتابهای مفیدی در این زمینه دست پیدا کنم و نویسندگان و آدمهای تاثیر گذار در این زمینه ها را بیشتر بشناسم و ... (که هنوز ادامه دارد ...):)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .