Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


مدل ایجاد ارزش یا ارزش پیشنهادی برای مشتری در کسب و کار شما چیست؟


اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس
کد درس: ۵۱۰۹

پیش نیاز مطالعه‌ی این درس:

از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:
  • بتوانند ارزش کلیدی کسب و کار مد نظر خود را تشریح کنند.
طراحی مدل کسب و کار

ما مجموعه بحث‌های گسترده‌ای را در زمینه‌ی ارزش و ارزش آفرینی در متمم مطرح کرده‌ایم و فرض می‌کنیم کسی که می‌خواهد مدل کسب و کار خود را تدوین کند، پروژه‌ی پایانی درس ارزش آفرینی را انجام داده و تا حدی می‌داند که قصد انجام چه کاری را دارد.

بنابراین، آنچه در این درس مورد بحث قرار می‌دهیم، صرفاً تلاشی برای شفاف‌تر کردن صورت مسئله در یک کسب و کار است.

وقتی در مدل کسب و کار، از ارزش پیشنهادی یا Value Proposition صحبت می‌کنیم، سوال ساده اما مهمی را در ذهن داریم:

ارزش کلیدی در مدل کسب و کار

حتماً توجه دارید که در سوال فوق، سه محور کلیدی وجود دارد:

  • چه کسی مشتری شماست؟
  • به خاطر چه چیزی به شما پول می‌دهد؟
  • چرا به شما پول می‌دهد (و این پول را به دیگران نمی‌دهد)؟

هر یک از کسانی که در حوزه‌ی مدل کسب و کار فعالیت کرده‌اند، به سبک خود کوشیده‌اند به کارآفرینان کمک کنند تا جواب این سوال‌ها را بهتر و دقیق‌تر پیدا کنند.

روش‌های متعدد و متنوعی هم برای پیدا کردن پاسخ سه سوال فوق پیشنهاد شده است.

انتخاب روش بر عهده‌ی شما و تابع سلیقه‌ی شماست. نکته‌ی مهم این است که مطمئن شوید بهترین و دقیق‌ترین پاسخ ممکن را برای سه سوال فوق پیدا کرده‌اید.

ما در اینجا چند روش را – بدون اینکه تاکیدی بر بهتر یا بدتر بودن هر کدام داشته باشیم – با شما مرور می‌کنیم:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمدرضا شیخ زاده ، میلاد صفائی ، بهروز مطیع ، رضا رضایی ، بهروز خیری

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مدل کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مدل کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۸۴ نظر برای مدل ایجاد ارزش یا ارزش پیشنهادی برای مشتری در کسب و کار شما چیست؟

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هیوا

    من در تمرین درس ارزش آفرینی خودم، درباره یک روش جدید و جامع یادگیری زبان بر اساس روش، کتاب و سایتی به اسم Fluent Forever صحبت کردم. اینجا هم بر اساس همون تمرین، مدل ارزش این ایده رو توضیح میدم:

    1- آنالوژی : من می خواهم Fluent Forever ایران و انگلیسی باشم. یعنی می خواهم برای کسایی که ایرانی هستند و قصد دارند انگلیسی یاد بگیرند، کاری را انجام دهم که سایت Fluent Forever دارد انجام می دهد(البته فقط در بخش مدل ایجاد ارزش، نه بقیه بخشهای مدل کسب و کار).

    البته الان متوجه شدم که این جواب من اشتباهه چون این دو مورد از دو صنعت متفاوت نیستند بنابراین کار من تقلید محسوب میشه ولی به هرحال با توجه به اینکه در کتاب اصلی، اشاره ای به یادگیری زبان انگلیسی نمیشه و بیشتر کاری که من میکنم در ادامه اون کتاب کرده ام (تهیه چند هزار فلش کارت، در آوردن کلیه منابع و خلاصه هموار کردن مسیر برای یک ایرانی که میخواهد انگیسی یاد بگیرد) و اینکه از موسس این روش اجازه گرفته ام، فکر کنم ایده تقلیدی، ارزش آفرین باشه.

    جواب سه سوال ابتدای درس:

    مخاطب : افرادی که به هر دلیلی کلاس نمی روند یا از کلاس نتیجه نگرفته اند و توانایی ابتدایی کار با اندروید یا ویندوز و اینترنت را دارند و قصد دارند یک مسیر 12 ماهه با روزی 30-40 دقیقه را طی کنند تا تسلط قابل قبولی به انگلیسی پیدا کنند.

    محصول : آموزش کامل این روش، ارائه منابع لازم شامل هزاران فلش کارت دیجیتال، منابع صوتی- تصویری، کتاب متنی و صوتی، سریال و غیره.

    چرا من؟ : چون کس دیگه ای روی این روش کار نکرده و من دو سال است درگیر این روش هستم (تدریس و ترجمه کتاب و تهیه منابع لازم و غیره).

    2- روش ستیو بلنک : من به کسانی که از کلاس های موسسات زبان، منابع متعدد یادگیری انگلیسی و تلاشها پراکنده خود نتیجه مطلوب نگرفته اند یا از یادگیری زبان نامید شده اند و دنبال یک روش بهتر هستند که مسیر را از ابتدا به صورت قدم به قدم به آنها نشان دهد، کمک می کنم به وسیله این روش جدید و جامع و ارگانیک، بر مبنای یافته های علمی، ابزارهای جدید (مانند موبایل، کامپیوتر، اینترنت، سایتها و سریالها، کتابهای خاص و تکنولوژی های دیجیتال  ) بتوانند کتاب انگلیسی بخوانند، فیلم ها را بفهمند و در صورت تمایل به صورت روان صحبت کنند و بنویسند.

    3- روش اُستِروالدِر : 

    مزیت این محصول برای مخاطب: یادگیری زبان انگیسی و پس از آن مطالعه کتابهای انگلیسی، گوش دادن به فیلم ها و دوره ها و پادکستهای انگیسی و نوشتن نامه و کامنت و مکالمه با انگلیسی زبانان.

    چند ویژگی این محصول: آنلاین بودن آن، استفاده از نرم افزار انکی و فلش کارت، دیکشنری دیجیتال، کمک گرفتن از بومی های انگلیسی زبان

    تجربه: یادگیری سرگرم کننده و همزمان چالش برانگیز یک زبان جدید در یک مسیر مشخص و احساس کردن پیشرفت تدریجی شان در یادگیری انگلیسی

    4- استفاده از الگوی مزیت‌های پایه :

    من کار را به شیوه معقول و منطقی انجام می دهم (طوریکه خود شخص متوجه بشه که ایراد روشهای دیگه چیه و مشتاق بشه به ادامه این روش)

    من این روش رو به شکل سفارشی انجام می دهم (ابتدا و پایه این روش برای همه یکسانه اما بعد از دو ماه، هرکسی باید بر اساس سطح و اولویت و هدف خودش مسیر  متفاوتی را طی کند.)

    من این مدل ارزش را به شیوه حدیدی تحویل می دهم (بر اساس یک سری مطالعاتی که در این زمینه داشته ام و بر اساس مدلهای موفق خارجی در زمینه آموزش اینترنتی)

    من روی مسائل حاشیه ای مهم مانند انگیزه، اعتماد بنفس، سن و نگرانی در مورد آن، موضوع حافظه و فراموشی، خسته کننده بودن و دشوار بودن فرآیند یادگیری و موضوعات مشابهی که حداقل به اندازه خود رو یادگیری زبان اهمیت دارد اما به آنها توجه نمی شود هم تمرکز می کنم و به آنها می پردازم.

    من تقریباً کوتاه ترین مسیر را نشان خواهم داد (می دانیم که کوتاه ترین مسیر، یک مسیر کوتاه نیست).

    من از ترجمه فارسی برای یادگیری زبان در این روش استفاده نخواهم کرد.

    من در طول مسیر همراه مخاطب خواهم بود تا اگر به مانعی برسد به او کمک کنم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .