Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


استعدادیابی و تطبیق بهتر مسیر زندگیم با استعدادها


استعدادیابی و تطبیق مسیر زندگی با استعدادها

برای بسیاری از ما، لحظه‌ای در زندگی می‌رسد که احساس می‌کنیم دیگر به روند آن راضی هستیم.

این راضی بودن، می‌تواند به دو شکل به وجود بیاید: یکی اینکه احساس می‌کنیم در همانجایی هستیم که باید باشیم. در حال انجام همان کاری هستیم که دوست داریم انجام بدهیم و می‌توانیم انجام بدهیم. همان درسی را خوانده‌ایم که باید می‌خواندیم و خلاصه، احساس می‌کنیم به عنوان قطعه‌ای کوچک از پازل زندگی، در همانجا که باید،‌ قرار گرفته‌ایم.

نوع دوم راضی شدن هم، کوتاه آمدن و تسلیم شدن است. شاید احساس می‌کنم که بخش عمده‌ای از وقت و زندگی‌ام به کاری می‌گذرد که دوست ندارم. فعالیت‌هایی را انجام می‌دهم که به آنها علاقه‌ای ندارم. اما از سوی دیگر، احساس می‌کنم قانون دنیا همین است. افراد زیادی مانند من هستند و تصور کردن «دنیایی که در آن هر کس به کاری که عاشقانه دوستش دارد مشغول است»، جز در خواب و خیال ممکن نیست.

اما ممکن است شما جزو هیچ یک از دو گروه فوق نباشید.

احتمال دارد که شما هنوز، احساس می‌کنید که می‌خواهید و می‌توانید در مسیر زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

یا هنوز وارد محیط کسب و کار نشده‌اید و فرصت انتخاب دارید. یا اینکه با وجودی که وارد قسمت اصلی مسیر زندگی شده‌اید، هنوز باور دارید که می‌توانید شرایط زندگی خود را تغییر دهید.

این تغییر ممکن است بسیار کوچک باشد. در همین حد که غروب‌ بعضی روزها، بعد از کار سنگین و خشک روزمره، بنشینید و ساز بزنید یا صبح‌ها قبل از رفتن به محل کار، چند سطری بنویسید و دنیای شیرین نویسندگی را تجربه کنید.

شاید هم، به دنبال تغییری بزرگتر باشید. در حدی که بخواهید شغل خود را تغییر دهید و در پی پرورش استعداد خوب بروید و یا اینکه کسب و کار جدیدی تاسیس کنید و محیطی مطابق با علاقه و استعداد خود بیافرینید و افراد هم سلیقه و هم ذائقه‌ی خود را، در کنارتان جمع کنید.

در صورتی که در زیر این نوشته، علامت بزنید که این مبحث، در حوزه علاقه‌ی من قرار دارد، متمم در لا به لای درس‌ها و بحث‌های مختلف، می‌کوشد به شما کمک کند که خود را بهتر بشناسید و با تمرین‌ها و معرفی‌ منابع مختلف و به هر شیوه‌ای که می‌تواند، می‌کوشد به اندازه‌ی توان خود، دوست و همراه خوبی در کنار شما باشد تا فاصله‌ی بین «مسیر زندگی» و «سرمایه و استعدادهای شما» کمتر و کمتر شود.

هر زمان که علاقمند نبودید متمم در این مسیر شما را همراهی کند، یا دغدغه‌های شما تغییر کرد، می‌توانید به همین جا بازگردید و علامتی را که گذاشته‌اید پاک کنید.

عزیز. اینها موضوعاتی هستند که تا کنون، در قالب علاقه‌های اختصاصی متممی‌ها، تفکیک شده‌اند. به زودی این فهرست را تکمیل‌تر خواهیم کرد تا بتوانیم بیش از پیش، پاسخ‌گوی انتظارات شما باشیم:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    علی صفائی ، روح الله ، پروین حقیقی ، فاطمه ، دریا کمائی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۷۸ نظر برای استعدادیابی و تطبیق بهتر مسیر زندگیم با استعدادها

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سعید

    سلام خانم غیاثوند

    ببخشید که دخالت می کنم!! ولی با دیدن نوشته شما نتونستم بی تفاوت رد بشم. قصد هم ندارم برای کاهش ناراحتی تان مثل اکثر ایرانیها از درد و مشکلات خودم بنویسم(!) چون اعتقاد دارم علیرغم اینکه تمام مردم کره زمین با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند ولی مشکلات هر شخصی برای خودش بالاترین و عمیقترینه و قابل احترام!

    فقط عرض می کنم که اگر شما با 33 سال سن به این درجه از ناامیدی رسیدین پس من که با 40 سال سن و دو مرتبه سابقه بستری در بیمارستان قلب و عمل آنژیوگرافی و هزارو یک درد و مرض دیگه قصد تغییر زندگی ام را حداقل بخاطرخانواده و فرزندانم دارم باید چی بگم؟ ناامیدی خیلی بده و بسیار آسیب زننده. در عین حال همانطورکه خودتون فرمودین ارتباط جدی تر با متمم بسیار بسیار اثربخشه.  آرزوی موفقیت و استقامت در برابر مشکلات برای شما و دیگر عزیزان متممی دارم.

    بازهم از دخالت بی موردم عذرخواهی می کنم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .